У своєму квартальному звіті за перший квартал 2025 року компанія Tesla зробила важливу заяву, яка підкреслює її стратегічний підхід до виробництва та логістики — усі моделі Tesla Model Y та Model 3, що доставляються на американський ринок, тепер оснащені акумуляторними батареями, які на 100% виробляються у Сполучених Штатах.
“Gigafactory Nevada досягла рекордного виробництва акумуляторних батарей. Model 3 та Model Y, що доставляються до США, тепер комплектуються виключно батареями американського виробництва”, — зазначено в нещодавньому звіті компанії.
Ця новина має особливе значення у контексті поточної економічної політики США під керівництвом президента Дональда Трампа, яка спрямована на підтримку американського виробника та запровадження нових тарифів на імпортні автомобілі.
Регіоналізація як стратегія зменшення ризиків
Під час телефонної конференції з інвесторами, присвяченої фінансовим результатам першого кварталу 2025 року, виконавчий директор Tesla з питань ланцюгів постачання Карн Будхірадж підкреслив, що компанія активно впроваджує стратегію регіоналізації виробництва акумуляторів для зменшення ризиків у ланцюзі постачання.
“Розвиваючи наші зусилля зі зменшення ризиків постачання, ми розробили нашу систему постачання елементів 4680 таким чином, щоб кожен компонент постачався принаймні з двох країн походження”, — додала Tesla у своєму листі.
Будхірадж пояснив, що Tesla почала впроваджувати стратегію регіоналізації ще до пандемії COVID-19, але значно прискорила ці зусилля після неї. Комплексний підхід Tesla до зменшення ризиків у ланцюзі постачання включає диверсифікацію постачальників, подвійне постачання, вертикальну інтеграцію, використання передової аналітики та розвиток локальних партнерств.
Вертикальна інтеграція як конкурентна перевага
Генеральний директор компанії Ілон Маск під час конференції зазначив, що Tesla, ймовірно, є найбільш вертикально інтегрованою автомобільною компанією з часів Генрі Форда. Він наголосив, що Tesla вже має завод з переробки літію в Південному Техасі та підприємство з виробництва катодів у Остіні. Маск також натякнув на можливість будівництва заводу з виробництва анодів або розробку технології, яка дозволить взагалі виключити цей компонент з конструкції акумулятора.
“Це мрія — створити літієві батареї без анода. Але в будь-якому випадку, нам краще мати анод, катод, літій, електроліти та сепаратор для виробництва елементів. Немає жодної іншої автомобільної компанії, яка будує заводи з переробки літію та виробництва катодів. Ми неймовірно вертикально інтегровані. І це наша найкраща позиція для захисту від збоїв у ланцюзі постачання”, — зазначив Маск.
Підготовка до нових автомобільних тарифів
У своєму звіті Tesla також повідомила, що її заводи з переробки літію та виробництва катодів готуються до запуску виробництва вже цього року. Ці два підприємства забезпечать локалізацію виробництва критично важливих матеріалів для акумуляторів у Сполучених Штатах, що є надзвичайно важливим завданням з огляду на впровадження автомобільних тарифів адміністрацією президента Трампа.
Стратегія компанії Tesla щодо локалізації виробництва акумуляторів у США не лише зміцнює її позиції на американському ринку, але й дозволяє уникнути потенційних проблем, пов’язаних із імпортними тарифами та обмеженнями. Крім того, це створює додаткові робочі місця для американців та сприяє розвитку високотехнологічних виробництв у країні.
Рекордне виробництво у Gigafactory Nevada
Gigafactory Nevada, яка відіграє ключову роль у виробництві акумуляторів для Tesla, досягла рекордних показників виробництва, що дозволило компанії повністю забезпечити американський ринок батареями місцевого виробництва. Ця фабрика є одним із найбільших промислових об’єктів у світі та важливим елементом виробничої стратегії Tesla.
Локалізація виробництва акумуляторних батарей у США також відповідає зростаючим очікуванням споживачів щодо екологічної відповідальності виробників. Зменшення відстані транспортування компонентів сприяє скороченню вуглецевого сліду компанії та підвищує загальну стійкість її бізнес-моделі.
Вплив на ринок електромобілів
Рішення Tesla повністю локалізувати виробництво акумуляторів для американського ринку може стати прикладом для інших виробників електромобілів, які прагнуть закріпитися на конкурентному ринку США. В умовах зростаючої геополітичної напруженості та потенційних торговельних обмежень, локалізація виробництва стає не просто економічним, але й стратегічним рішенням.
Крім того, стратегія Tesla з вертикальної інтеграції та розбудови повного циклу виробництва акумуляторів у США може сприяти розвитку цілої екосистеми постачальників та субпідрядників, що в довгостроковій перспективі зміцнить позиції США як центру інновацій у галузі електромобілів.
А що ви думаєте про стратегію Tesla з локалізації виробництва акумуляторів у США? Чи вплине це на вашу готовність придбати автомобіль цього виробника? Поділіться своїми міркуваннями у коментарях!
Джерело: TESLArati